نوشته شده توسط : maryam

 

 

آرامگاه شیخ طبرسی مشهد

آرامگاه شیخ طبرسی مشهد

شیخ طبرسی در روزهای پایانی عمرش به سمت سبزوار حرکت کرد و در همان شهر هم در گذشت. جسد وی را در قبرستان قتلگاه که اکنون به باغ رضوان معروف است دفن کردند و مسافران تور مشهد 94 می توانند از آن دیدن نمایند. با توجه به روایات گفته می شود که امام رضا (ع) در این مکان غسل داده شده است به همین دلیل این محل به مغسل الرضا نیز شهرت دارد. میهمانان تور مشهد 94 می توانند از این مکان دیدن نمایند. از ویژگی های بارز شیخ طبرسی این بود که دور از تعصب بود و از دانشمندان سنی هم آموزش می دید مثل علامه زمخشری که از دانشمندان مشهور سنی است و شیخ طبرسی از او تجلیل کرده است. میهمانان تور مشهد 94 می توانند از آن دیدن نمایند. او در زمینه ادبیات و و زبان عربی تبحر فراوانی داشت و به شدت علاقه مند به لطیفه های ادبی بود. از کتاب های مهم شیخ طبرسی می توان به مجمع البیان و جوامع الجامع اشاره کرد. گردشگران تور مشهد 94 می توانند از آن دیدن نمایند.

چهار آرامگاه که نزدیک حرم امام رضا هستند که میهمانان تور مشهد 94 می توانند از آن بازدید نمایند یعنی در همان صحن حرم و در ضلع های شمالی و شرق و... قرار دارند عبارتند از آرامگاه حر عاملی (شمال شرقی صحن انقلاب ) , پیر پالان دوز (ضلع شمالی حرم) , آرامگاه شیخ بهایی (بین صحن امام و آزادی) , آرامگاه شیخ طبرسی (باغ رضوان) گردضشگران تور مشهد 94 می توانند از این مکان دیدن نمایند.


 

آرامگاه شیخ بهایی مشهد

آرامگاه شیخ بهایی مشهد

اماکن دیدنی در تور مشهد 94 شیخ بهایی از دانشمندان قرن دهم و یازدهم است که در زمینه هایی چون فلسفه و منطق و ریاضیات و... مطالعات فروانی داشته و در این زمینه ها بسیار تبحر داشت و همچنین او در زمینه هایی چون نجوم , فلسفه , فیزیک , ریاضی , اخلاق , سیاست , عرفان و... کتاب و رساله های زیادی نوشته است. میهمانان تور مشهد 94 می توانند از ان دیدن نمایند. گفته می شود که 88 کتاب از وی به جا مانده است. به دلیل زحمات و مطالعات فراوان او در زمینه نجوم و اطلاعاتی که در این زمینه به دست آورده برای تشکر و سپاس گذاری از وی یونسکو سال 2009 را سال نجوم و شیخ بهایی نامگذاری و معرفی کرد. میهمانان تور مشهد 94 می توانند از این مکان دیدن نمایند. شیخ بهایی از دانشمندان دوران صفوی است و آرامگاه او از دیگر آرامگاه های نزدیک حرم امام رضا (ع) است که در ضلع شمالی حرم واقع شده است.میهمانان تور مشهد 94 می توانند از این مکان دیدن نمایند.
مطالب مرتبط:



:: موضوعات مرتبط: تور مشهد , ,
:: برچسب‌ها: آرامگاه های مشهد,دیدنی های مشهد , جاذبه های گردشگری مشهد , جاذبه های توریستی مشهد, بهترین جاذبه های توریستی مشهد ,
:: بازدید از این مطلب : 49
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 15 مهر 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : maryam

 

هتل اطلس مشهد

 

هتل اطلس مشهد

هتل اطلس مشهد

هتل اطلس تور مشهد 94 ،200 اتاق دارد و از هتل های سه ستاره قدیمی مشهد می باشد. این هتل در فاصله نزدیکی از حرم قرار دارد و کلا 2 دقیقه پیاده روی تا حرم دارد. از امکانات این هتل می توان به رستوران , کافی شاپ , سالن ورزشی ویژه میهمانان تور مشهد 94 , گردش درون شهری و برون شهری , تاکسی سرویس , فروشگاه و غرفه و... اشاره کرد.

آدرس : میدان بیت المقدس


هتل هلیا مشهد

 

هتل هلیا مشهد

هتل هلیا مشهد


این هتل از 96 اتاق لوکس یک و دو تخته  ویژه میهمانان تور مشهد 94 تشکیل شده است. کودکان زیر 5 سالی که از سرویس استفاده نمی کنند اقامتشان رایگان می باشد. هتل هلیا مشهد تا حرم مطهر امام رضا (ع) 5 دقیقه پیاده روی دارد. این هتل دو رستوران بزرگ و یک کافی شاپ را دارا می باشد. علاوه بر این هتل هلیا تور مشهد 94 مجهز به اینترنت وایرلس در لابی هتل می باشد. هتل هلیا مشهد دارای دو پارکینگ اختصاصی و پارکینگ سرپوشیده نیز می باشد.

آدرس: خیابان امام رضا (ع) , امام رضا هشتم


هتل اعیان مشهد

 

هتل اعیان مشهد

هتل اعیان مشهد

هتل اعیان تور مشهد 94 در نزدیکی حرم امام رضا (ع) واقع شده است و تنها 5 دقیقه با حرم فاصله دارد. این هتل در سال 1380 تاسیس شده است و فقط دو دقیقه با بازار امام رضا فاصله دارد.

رستوران و کافی شاپ هتل اعیان تور مشهد 94 به صورت بیست و چهار ساعته آماده خدمت گذاری به مسافران عزیز می باشد. مسافران عزیز نیز می توانند در داخل اتاق هایشان به صورت مستقیم از تلفن استفاده کنند. از دیگر امکانات این هتل برای میهمانان تور مشهد 94 سالن بیلیارد , چای خانه سنتی , ماهواره و... می باشد.

آدرس: میدان بیت المقدس , خیابان رضا (ع) دوم 
مطالب مرتبط:



:: موضوعات مرتبط: تور مشهد , ,
:: برچسب‌ها: هتل های مشهد, بهترین هتل های مشهد , هتل های ارزان مشهد , هتل های مجلل مشهد ,
:: بازدید از این مطلب : 52
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 15 مهر 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : maryam

باغ شاهنامه مشهد

باغ شاهنامه مشهد

باغ شاهنامه مشهد باغی زیبا در شهر مقدس مشهد می باشد که با علاقه شخصی آقای موسوی ساخته شده است. تور مشهد آبان 94 این قسمت از مشهد فضایی برای برنامه های آموزشی بسیار مناسب می باشد و فضای باغ از شاهنامه فردوسی الهام و طراحی شده است . این باغ زیبا در اصل به شکل موزه می باشد که مسافران

تور مشهد پاییز 94 از علاقه مندان و بازدیدکنندگان این باغ می باشند. این باغ شامل : شاهنامه نگار خانه , آلاچیق زیبا , چادر هایی با طراحی و چیدمان داخلی ترکمن , سالن غذاخوری و دیگر بخش های دیگر تور مشهد آبان 94 می باشد.

آدرس: مشهد مقدس , انتهای بلوار توس

باغ شاهنامه مشهد


پارک کوهسنگی مشهد

پارک کوهسنگی مشهد

پارک کوهسنگی مشهد با دو کوه سنگی که نزدیک به شهر مقدس مشهد می باشد به این نام معروف شده است. تور مشهد مهر 94 این پارک نزدیک رشته کوه های جنوبی شهر مشهد واقع شده است که از زیباترین جاذبه های تفریحی مشهد مقدس می باشد. پارک کوهسنگی مشهد رتبه سوم را به علت بازدید گردشگران

تور مشهد آبان 94 بعد از حرم مطهر امام رضا علیه السلام و رتبه دوم برای آرامگاه فردوسی کسب کرده است. پارک کوهسنگی مشهد دارای هوایی بسیار تمیز و لذت بخش می باشد و به شکل مثلث ساخته شده که باعث جذب گردشگران شده است. این پارک همیشه مورد استقبال عموم مردم مشهد مقدس و همچنین مسافران تور مشهد آبان 94قرار گرفته است.


روستای پاژ مشهد

روستای پاژ مشهد

روستای پاژ مشهد تور مشهد مهر 94 در 15 km شمالی شهر مقدس مشهد در جاده کارده به کلات نادری قرار گرفته است طبق آثار متون تاریخی و ادبی که از زمان قدیم باقی مانده روستای پاژ مشهد که حکیم ابوالقاسم فردوسی در این روستا متولد شده است. تور مشهد مهر 94 این روستا هم اکنون دارای مساحتی حدود 800 هکتار می باشد که تقریبا چهار هکتار آن منطقه مسکونی می باشد تور مشهد آبان 94 که قسمتی از این منطقه مسکونی در روی تپه ای که به قله معروف می باشد وجود دارد و قسمتی دیگر در وسط روستا می باشد.در زمان قدیم به نظر می رسد بخش اصلی این روستا دهکده پاژ می باشد که اطراف آن در آن زمان خندق وجود داشت تور مشهد آبان 94 که برای جلوگیری تهاجمین این خندق را از آب پر می کردند به غیر از این تپه , تپه دیگری با فاصله پانصد متر وجود دارد که قلعه کهنه پاژ نام دارد که وجود سفالهای رنگی و زیبا دارد که از نشانه های قرن نهم و دهم هجری بعد از اسلام می باشد.

 


 

روستای مج مشهد

روستای مج مشهد

روستای مج مشهد از یک سمت به روستای مغان و  ازغد و مایانات و طرقبه و از سمت دیگر روستا به روستای زیبای تجر ، سربرج و سد طرق ختم می شود . روستای مج مشهد در منطقه ای که به صورت کوهستانی قرار گرفته و تپه ماهور و دره های اطراف که در دامنه این تپه وجود دارند که نشان می دهد که مردمانی در زمانهای دور در این دره سکونت داشتند و قبرستان قدیمی در این قسمت وجود دارد که نوع زندگی مردمان پیش از اسلام و بعد از اسلام را نشان می دهد. بعضی از تاریخ شناسان گفته اند که در این منطقه گبرنشینان سکونت داشتند که مقبره پهلوان به نامی هم در این دامنه دیده می شود که مسافران

تور مشهد آبان 94 از بازدید کنندگان این روستا می باشند. شغل مردم روستا دامداری و باغداری بوده است و بیشتر محصولات روستای مج از میوه های آلبالو , گیلاس و سیب و گردو تشکیل شده است.



:: موضوعات مرتبط: تور مشهد , ,
:: برچسب‌ها: جاذبه های گردشگری مشهد,دیدنی های مشهد , جاذبه های گردشگری مشهد , جاذبه های توریستی مشهد, بهترین جاذبه های توریستی مشهد ,
:: بازدید از این مطلب : 39
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 29 شهريور 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : maryam

هتل مینو مشهد

هتل مینو مشهد

هتل مینو مشهد تور مشهد پاییز 94 در شمار هتل های چهار ستاره مشهد قرار دارد این هتل تنها 7 دقیقه تا حرم پیاده روی دارد از این رو برای مسافران که قصد اقامت در هتلی شیک و نزدیک حرم را دارند بسیار مناسب است. تور مشهد مهر 94 این هتل دارای 90 واحد است که از شش واحد آپارتمان دو خوابه , دوازده واحد آپارتمان یک خوابه , 66 اتاق سه نفره و شش اتاق چهار نفره تشکیل شده است

از امکانت ویژه این هتل می توان به سه رستوران تور مشهد مهر 94 مجزای آن اشاره نمود , منوی نهار و شام در این رستوران ها متفاوت می باشد. در منوی نهار آن چلو ماهی , چلو کوبیده , چلو جوجه , خورشت روز و... و در منوی شام آن مرغ سوخاری , رولت گوشت , خوراک ماهی , شنسیل مرغ و... برای میهمانان سرو می شود.

از دیگر امکانات هتل مینو مشهد می توان به روم سرویس بیست و چهار ساعته , کافی شاپ , استخر , سونای خشک و جکوزی , اینترنت پر سرعت وایرلس در تمام قسمت های هتل و... اشاره کرد.

 


هتل فردوس مشهد

هتل فردوس مشهد

هتل فردوس مشهد در شمار هتل های چهار ستاره مشهد قرار دارد تور مشهد آبان 94 و از هشت طبقه و 96 سوئیت و اتاق با دو دکراسیون مجزای سنتی و مدرن  تشکیل شده استتور مشهد آبان 94 در این هتل اقامت کودکان زیر چهار سال به صورت رایگان می باشد. هتل فردوس مشهد به صورت پیاده فاصله ای 5 دقیقه ای تا حرم دارد تور مشهد آبان 94 از این رو برای آن دسته از مسافران که می خواهند نزدیک حرم اقامت داشته باشند گزینه بسیار مناسبی به شمار می رود.

هتل فردوس مشهد محیطی زیبا دارد که توجه تمامی مسافران را به خود جلب می کند این هتل دارای لابی وسیع و دلنشین است و آکواریومی بسیار زیبا در آن قرار دارد که نمای این هتل را دل نشین تر و رویایی تر می کند. این هتل دارای رستوران ایرانی و فرنگی تور مشهد آبان 94 با ظرفیت 350 نفری نیز می باشد.

از امکانات هتل فردوس مشهد می توان به کافی شاپ 24 ساعته , اتاق بازی کودکان , اینترنت وایرلس در لابی و اتاق ها , گشت درون شهری و برون شهری , سالن بیلیارد , صبحانه در بام هتل و... اشاره کرد.

هتل فردوس مشهد

آدرس هتل فردوس مشهد : خیابان امام رضا , نبش امام رضا هشتم

 


 

هتل سروش مشهد

هتل سروش مشهد

هتل آپارتمان سروش در قلب شهر مشهد و در قسمت تور مشهد آبان 94 ضلع شرقی حرم واقع شده است. هتل سروش از جمله هتل های 4 ستاره مشهد می باشد. هتل تا حرم مطهر امام رضا (ع) حدود 300 متر فاصله دارد که پیاده تنها 5 دقیقه طول می کشد از این رو این هتل گزینه مناسبی برای مسافران به شمار می رود. در این هتل اقامت کودکان بین 3 تا 8 سال به صورت نیم بها می باشد و کودکان بالای 8 سال یک نفر کامل محسوب می شوند. هتل سروش مشهد از سوئیت های زیبا با جدیدترین دکوراسیون تشکیل شده است. تور مشهد پاییز 94 این هتل دارای 45 واحد می باشد که به صورت واحدهای یک خوابه , دو خوابه و حتی VIP قرار دارد. تور مشهد پاییز 94 هر واحد دارای دو سرویس بهداشتی ایرانی و فرنگی نیز می باشد.

از امکانات هتل سروش می توان به کافی شاپ , لابی , رستوران , گشت درون شهری و برون شهری مسافران  و خدمات مسافراتی و... اشاره کرد.

هتل سروش مشهد

هتل سروش مشهد

آدرس هتل سروش مشهد : مشهد , خیابان نواب صفوی



:: موضوعات مرتبط: تور مشهد , ,
:: برچسب‌ها: هتل های مشهد, بهترین هتل های مشهد , هتل های ارزان مشهد , هتل های مجلل مشهد ,
:: بازدید از این مطلب : 48
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 29 شهريور 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : maryam
 

هتل اترک مشهد

هتل اترک تور مشهد در مجاورت حرم مطهر امام رضا واقع شده و جزء هتل های 4 ستاره مشهد می باشد. هتل اترک مجموعا 45 واحد دو خوابه، 100 اتاق دو و سه تخته و 25 سوئيت دارد. در فاصله کمتر از 800 متری هتل مسافران تور مشهد حرم مطهر رضوی قرار دارد.

امکانات هتل شامل:

رستوران، پذیرش 24 ساعته، ماهواره، تاکسی سرویس، لاندری، کافی نت، خودپرداز، روم سرویس، لابی، اینترنت در لابی، آسانسور، کافی شاپ ویژه مسافران تور مشهد، صندوق امانات، فروشگاه، نمازخانه، اعلام حرق و... می باشد.

 

 

تصویر هتل اترک مشهد

تصویر هتل اترک مشهد

تصویر هتل اترک مشهد

تصویر هتل اترک مشهد

تصویر هتل اترک مشهد

تصویر رستوران هتل اترک مشهد

مطالب مرتبط:

 



:: موضوعات مرتبط: تور مشهد , ,
:: برچسب‌ها: هتل اترک مشهد,هتل های مشهد, بهترین هتل های مشهد , هتل های ارزان مشهد , هتل های مجلل مشهد ,
:: بازدید از این مطلب : 47
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 9 شهريور 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : maryam
 

هتل پارس مشهد

هتل پارس تور مشهد در زمان  در غرب شهر و در حاشيه بلوار وكيل آباد واقع شده و جزء هتل های 5 ستاره مشهد می باشد.  این هتل در سال 1382 بنا شده است. مساحت این هتل 5 هكتار است. هتل پارس مجموعا 228 اتاق دارد. از ویژگی های این هتل در تور مشهد می توان به نزدیگ بودن آن به ییلاقات تفریحی طرقبه و شاندیز و همچنین نمایشگاه بین المللی مشهد اشاره کرد.

امکانات هتل شامل:

رستوران، پذیرش 24 ساعته، صبحانه در اتاق ویژه مسافران تور مشهد، اتاق جلسه، آمفی تئاتر، امکانات ضیافت، باشگاه ورزشی، استخر کودکان، دارت، زمین تنیس، باشگاه ماهیگیری، اسکواش، بیلیارد، ماساژ، اینترنت، فروشگاه، بانک، آتلیه عکاسی، آرایشگاه، صندوق امانات، لابی، چایخانه تابستانی، استخر، اسپا، سونا، جکوزی ویژه مسافران تور مشهد، پارکینگ، آسانسور، نمازخانه، اتاق عقد و... می باشد.

 

 

تصویر هتل پارس مشهد

تصویر هتل پارس مشهد

تصویر هتل پارس مشهد

تصویر هتل پارس مشهد

تصویر هتل پارس مشهد

تصویر استخر هتل پارس مشهد

تصویر هتل پارس مشهد

تصویر اتاق هتل پارس مشهد

مطالب مرتبط:

 



:: موضوعات مرتبط: تور مشهد , ,
:: برچسب‌ها: هتل پارس مشهد,هتل های مشهد, بهترین هتل های مشهد , هتل های ارزان مشهد , هتل های مجلل مشهد ,
:: بازدید از این مطلب : 57
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 9 شهريور 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : maryam
 

هتل اعیان مشهد کجاست؟

هتل اعیان تور مشهد 94 یکی از هتل های 3 ستاره مشهد است که در سال 1380 تاسیس شده است. هتل با حرم مطهر امام رضا(ع) 5 دقیقه فاصله دارد. بازار امام رضا نیز در فاصله 2 دقیقه ای از این هتل واقع شده است. هتل مسافران تور مشهد 94 به طور دقیق در میدان بیت المقدس مشهد و در خیابان امام رضا(ع) 2 قرار گرفته است. فرودگاه 20 دقیقه و راه آهن 15 دقیقه با هتل فاصله دارد. 

 

هتل اعیان مشهد

هتل اعیان مشهد



:: موضوعات مرتبط: تور مشهد , ,
:: برچسب‌ها: هتل اعیان مشهد کجاست؟,هتل های مشهد, بهترین هتل های مشهد , هتل های ارزان مشهد , هتل های مجلل مشهد ,
:: بازدید از این مطلب : 88
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 9 شهريور 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : maryam
 

گنبد سبز مشهد

گنبد سبز مشهد

گنبد سبز مشهد یک بنای تاریخی زیبا با کاشی کاری های فیروزه ای مایل به سبز و هشت ضلع و 4 ایوان است.این گنبد سبز تاریخی بارگاه شیخ محمد مومن عارف است. گنبد سبز مشهد از زمان صفویان به جا مانده و در آن زمان وسط قبرستان میر هوا بوده که بعدها با دیوار کشی اطراف آن محوطه سازی شده است. در بقعه کتیبه ای با مضمون صلوات کبیره و حدیثی از پیامبر اکرم (ص) نیز وجود دارد. مسافران تور مشهد 94 می توانند از این مکان دیدن فرمایند.

آدرس: مشهد , خیابان آخوند خراسانی


 

مسجد گوهرشاد مشهد

مسجد گوهر شاد مشهد

مسجد گوهر شاد مشهد یک بنای تاریخی است که به دستور بانو گوهر شاد ساخته شده و در قسمت جنوبی حرم امام رضا (ع) واقع شده است.این مسجد با کاشی کاری های فوق العاده و طاق های گنبدی شکل زیبایش و نقش و نگار دیوارهای گچی آن نمونه بارز هنر ایرانیان است. روی دیوارها و غرفه های مسجد گوهر شاد مشهد نام های خدا , احادیث و آیات قرآن با خط زیبا و بی نظیری نوشته شده است.تاریخ بنای مسجد گوهر شاد مشهد روی کتیبه بایسنقر که از بهترین ثلث نویسان زمان خود بوده به چشم می خورد. منبر صاحب الزمان که در کنار محراب ایوان مقصوره است از چوب درخت گردو و گلابی و بدون استفاده از میخ یعنی به شکل منبت کاری ساخته شده است. مسافران تور مشهد 94 می توانند از این مسجد دیدن نمایند. این مسجد زیبا از هشت ایوان و 7 شبستان تشکیل شده است. ایوان جنوبی (ایوان مقصوره) , ایوان شمالی (ایوان دارالسیاده) , ایوان شرقی (ایوان اعتکاف) , ایوان غربی (ایوان شیخ بهاءالدین). روی ایوان دارالسیاده نام بانو گوهر شاد با خط زیبای ثلث نوشته شده و ایوان شرقی و غربی با کتیبه هایی به خط ثلث مسجد را به بست شیخ بهاءالدین و رواق امام خمینی (ره) مرتبط می سازد. میهمانان تور مشهد 94 می توانند از این مکان دیدن نمایند.


 

حرم مطهر امام رضا علیه السلام

حرم مطهر امام رضا علیه السلام


 حرم مطهر امام رضا علیه السلام از گسترش آرامگاه امام هشتم شیعیان ایجاد شده است. در سال 817 هجری امام بزرگوار به شهادت رسیدند. نام این منطقه سناباد نام داشت که در قرن دهم مشهد نام گرفته شد و مقدس ترین شهر مذهبی در ایران گردید. منابع تاریخی و قدیمی ، ساخت حرم امام رضا مربوط به پیش از دوره سلجوقی دانسته اند. مسافران تور مشهد 94 می توانند از این مکان مقدس دیدن نمایند.
حرم مطهر ساختمانی چهار گوشه می باشد كه در هر گوشه آن صفه‌اي به اندازه 3 متر وجود دارد كه از این صفحه محل ورود و خروج به حرم مطهر می باشد. میهمانان تور مشهد 94 می توانن از این مکان دیدن نمایند. ساختمان اصلي حرم، به بقعه هارون الرشيد مربوط می شود و از آنجایی كه مرقد مطهر امام رضا علیه السلام در وسط حرم قرار نداشت و طواف بر ضريح مشكل و سخت بود ، در سال 1343 ه.ش.، بدون آن كه آسیبی به استواري گنبد ایجاد شود، با ایجاد يك طاق بزرگ و ايجاد کردن دو پايه ، ديوار بین حرم و مسجد را برداشتند. مسافران تور مشهد 94 می توانند از این مکان دیدن نمایند. طاق حرم به ارتفاع بیست سانتي‌متر با سنگ مرمر و بالاي آن تا ارتفاع دو متري با كاشي‌ نفيس از دوره سلجوقي می باشد كه بر اکثر آنها احاديث و آیات و بر بعضی ديگر، نقوش اسليمي برجسته کار شده است و دیده می شود. مسافران تور مشهد 94 می توانند از این مکان مقدس دیدن نمایند. بر بالاي كاشي‌ها، كتيبه‌اي به صورت برجسته بر روي كاشي‌هاي چيني دارای آيه هایی از سوره فتح به تاريخ 760 هـ.ق نصب شده است. بر بالاي اين كتيبه، كتيبه ديگري از مرمر به عرض 32 سانتي‌متر وجود دارد كه بر آن قصيده‌اي از دبيرالملك فراهاني به خط نستعليق نوشته شده است. مسافران تور مشهد 94 می توانند از این مکان دیدن نمایند. از اين كتيبه تا انتهاي ديوارها، به سال 1275 هجری قمری آيينه كاري شده می باشد . در انتهای 4 ديوار حرم كه زير طاق گنبد قرار گرفته است، سوره جمعه به خط ثلث عليرضا عباسي می باشد. در بخش بالایی ديوارها‌، با ساختن گوشواره‌ها ، طرح مربع به هشت ضلعي و گنبد درونی بر روي آن ساخته شده است. همه سطوح زير گنبد،‌ با آيينه كاري هنرمندانه‌ به شيوه مقرنس پوشیده شده است . گنبد بیرونی حرم بر روي ساقه‌اي به قطر 44/13 متر ساخته شده است و ارتفاع آن از كف بام در حدود 31 متر می باشد. تور مشهد 94 بازدید از مکان را به شما پیشنهاد می نماید. كتيبه بسیار زيبا و بزرگ گنبد به خط ثلث عليرضا عباسي در 4 ترنج، به عربي مکتوب شده است. متن نوشته كتيبه شامل زيارت شاه عباس از حرم و تزيين آن به دستور ایشان به سال 1016-1010 هجری قمری می باشد. بر روي اين گنبد، كتيبه ديگري متعلق به شاه سليمان در سال 1086 هجری قمری به خط محمدرضا امامي وجود دارد كه در آن از زمان زلزله و شكاف بوجود آمده در گنبد و تزيين و بازسازی دوباره آن گفته شده است.میهمانان تور مشهد 94 می توانند از این مکان دیدن نمایند.
صحن عتیق كه در قسمت شمالی حرم قرار گرفته است،‌‌ ‌در زمان سلطان حسين بايقرا درست شده است و در دوران شاه عباس اول توسعه يافته است. . در اطراف صحن، تعدادي حجره در 2 طبقه و 4 ايوان در 4 جهت اصلي بنا ساخته شده است . شما می توانید در تور مشهد 94 از این مکان دیدن نمایید. ايوان طلا یا ایوان جنوبی، از بنای اميرعلي شيرنوايي در قرن نهم هجری می باشد و به علت اینکه سطح ايوان را نادرشاه طلاكاري انجام داده است، به ايوان نادري معروف شده .هم چنين ایوان هم در دوره شاه طهماسب صفوي طراحی و تزئین شده است. ايوان داراي 4 در طلايي می باشد كه به كفشداري بزرگ، توحيد خانه،  راهروي سقاخانه قدیم و از محل به دارالسياده و محلي كه در قدیم قرآن خانه بو ، باز مي شد. در قسمت جنوبي ايوان، طاقی شبیه محراب وجود دارد كه بر خشت‌هاي طلا کاری شده آن ، قصيده‌اي از «نديم» به زبان فارسي، و به خط نستعليق محمد علي بن سليمان رضوي مکتوب شده است كه نشانگر طلاكاري و بازسازی ايوان به دستور نادرشاه می باشد. در انتهای قصيده، تاريخ پایان آن ـ 1145 هجری قمری بیان شده است. تور مشهد 94 شما را به دیدن از این مکان مقدس دعوت می نماید.



:: موضوعات مرتبط: تور مشهد , ,
:: برچسب‌ها: اماکن زیارتی مشهد,دیدنی های مشهد , جاذبه های گردشگری مشهد , جاذبه های توریستی مشهد, بهترین جاذبه های توریستی مشهد ,
:: بازدید از این مطلب : 52
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 9 شهريور 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : maryam
خانه اردکانی (دولابیان) مشهد

این خانه که جزو یکی از خانه های تاریخی مشهد می باشد مربوط به اواخر دوره قاجار است که به عنوان میراث ملی ایران به ثبت رسیده است . این خانه در وحدت ۲۱، کوچه صفار شاهرودی واقع شده است و گردشگران تور مشهد 94 که به آثار تاریخی علاقه دارند می توانند از این مکان تاریخی بازدید کنند .

 

 خانه اردکانی (دولابیان) مشهد

 


 

خانه داروغه مشهد

این خانه یکی از خانه های تایریخی مشهد می باشد که مربوط به دوره قاجار بوده و در سال 1381 به عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است . این خانه در خیابان نواب صفوی مشهد واقع شده است و علاقه مندان به بناهای تاریخی می توانند در تور مشهد 94 از این خانه زیبا و تاریخی دیدن کتتد . خانه داروغه مشهد توسط معماران روس و به دستور شخصی از دوره قاجار که داروغه مشهد بوده بنا شده است . این خانه که در آن زمان خانه شخصی بوده و مراسم پذیرایی در آن انجام می شده است از سال 66 به بعد به عنوان محلی برای اسکان هیئت های مذهبی از آن استفاده می شود .

 خانه داروغه مشهد

خانه داروغه مشهد

 


 

برج تاریخی رادکان مشهد

این برج تاریخی و زیبا که توسط دانشمند بزرگ خواجه نصیرالدین طوسی ساخته شده است تنها برجی است در جهان که قابلیت تعیین چهار فصل سال ، سال کبیسه و آغاز نوروز را دارد . مسافارن تور مشهد 94می توانند ای این بنا بازدید نمایند. این برج تاریخی به 12 دیوار خشتی بیرونی که هر بخش آن 30 درجه می باشد تقسیم شده است . دو در دیوار مقابل هم ساخته شده و بر دیواره ۳۶۵ ترک نی ستونی وجود دارد که برج را به ۳۶ ترک ۱۰ درجه‌ای تقسیم کرده‌ است . درها درست در راستای طلوع یلدایی (آغاز زمستان) و غروب آغاز تابستان در پهنه برج ساخته شده‌است . بخش فوقانی بنا شامل دو ردیف قطار بندی و دو کتیبه کوفی و پهلوی است که دارای تزیینات آجر کاری و گچ کاری می باشد . شما می توانید در تورمشهد 94 از این بنا بازدید نمایید.

برج تاریخی رادکان مشهد

این برج تاریخی در 80 کیلومتری مشهد و در مسیر چناران در محل شهر قدیم رادکان واقع شده است و مسافران تور مشهد می توانند از این برج تاریخی دیدن کنند .

 


 

کاروانسرای بابا قدرت مشهد

این کاروانسرا که یکی از بناهای تاریخی مشهد به شمار می رود در زمان فتحعلی شاه قاجار توسط اسحاق خان قرائی برای استراحت موقتی کاروان زائرین تور مشهد 94 بنا شده بود . مساحت این مجموعه 1500 متر مربع می باشد و دارای یک حیاط مرکزی با 16 اتاق و ایوان در اطراف آن می باشد . در دو طرف بنا و پشت اتاق ها فضای دو استبل وجود دارد و در چهار گوشه بیرونی آن برج هایی قرار دارد و همچنین در امتداد ایوان ورودی ایوان دیگری به صورت دو اشکوبه ایجاد شده است که به بالاخانه آن منتهی می شود . میهمانان می توانند در تور مشهد 94 از این کاروانسرا بازدید نمایند.

کاروانسرای بابا قدرت مشهد

این کاروانسرا توسط سازمان میراث فرهنگی و گردشگری در حال مرمت می باشد و مسافران تور مشهد می توانند از این مکان دیدن کنند .

 


 

سرای عزیزالله اف مشهد

سرای عزیزالله اف مشهد

این بنا یکی از بناهای تاریخی مشهد می باشد و میهمانان تور مشهد 94 می توانند از آن بازدید نمایند. که در سال 1307 به دستور حاج غلام حسین مشهدی ساخته شده است . این بنا به عنوان تجارتخانه و محلی برای صادرات محصولات مختلف ساخته شد . ساخت این ینا که در سه طبقه می باشد از مصالحی مانند آجر ، گچ و ملات می باشد . این بنا از حجره هایی ساخته شده است که امروزه در آن لوازم مختلفی از قبیل پوشاک ، لوازم صوتی و غیره به فروش می رسد . این بنا هم اکنون یکی به عنوان یکی از آثار ملی به ثبت رسیده است . گردشگران تور مشهد 94 می توانند از این بنای زیبا دیدن کنند .

 سرای عزیزالله اف مشهد

سرای عزیزالله اف مشهد

 


 

مصلی پایین خیابان مشهد

این بنای تاریخی که امروزه در بلواری به همین نام در شهر مشهد واقع شده است  در گذشته در بیرون شهر قرار داشته و مورد توجه کاروانیان بوده است . مسافران تور مشهد 94 می توانند از این بنا بازدید نمایند. این بنا دارای یکایوان مرتفع و دو ایوانچه می باشد که در وضعیتی متقارن و در طرفین بنا قرار گرفته اند . این بنا در سال 1087 و در زمان شاه سلیمان و به امر نواب عالی مقام که از نقیبان سادات مشهد بود ساخته شده است . از تزیینات این بنای زیبا می توان به گچ بری ، کاشی های معرق ، مقرنس ، گره های هندسی و شمسه ها اشاره کرد . دیدن این بنای تاریخی و زیبا به گردشگران تور مشهد 94 پیشنهاد می شود .

مصلی پایین خیابان مشهد

مصلی پایین خیابان مشهد


 

دودکش رستگار مقدم مشهد

میل یا دودکش رستگار مقدم یک کوره آجرپزی می باشد که تاریخ آن به 100 سال پیش مربوط می شود . در سال های اخیر قسمت اعظمی از آجرهای خانه های شهر مشهد توسط این کوره9 آماده می شده است . همچنین در طی سال های اخیر این دودکش و الحاقات آن توسط شهرداری مشهر مرمت و بازسازی شده است . شما گردشگران تور مشهد 94 می توانید از این دودکش آجری دیدن کنید .

 دودکش رستگار مقدم مشهد



:: موضوعات مرتبط: تور مشهد , ,
:: برچسب‌ها: اماکن دیدنی مشهد,دیدنی های مشهد , جاذبه های گردشگری مشهد , جاذبه های توریستی مشهد, بهترین جاذبه های توریستی مشهد ,
:: بازدید از این مطلب : 76
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 9 شهريور 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : maryam
 

هتل کوثر ناب مشهد پنج ستاره

hotel kosar nab mashhad

هتل بین المللی کوثر ناب تور مشهد 94 در جوار بارگاه ثامن الحجج علی بن موسی الرضا علیه السلام در ارائه خدمات و پذیرایی از میهمانان و زائرین عزیز در تابستان سال 1392 افتتاح شد. هتل بین المللی کوثر ناب تور مشهد 94 در بلوار امیرالمومنین شارستان سابق که به حرم مطهر امام رضاعلیه السلام منتهی می شود قرار گرفته است  که پیاده فقط 10 دقیقه تا حرم مطهر فاصله دارد. فاز اول هتل کوثر ناب تور مشهد 94 دارای 51 واحد که دارای سوئیت دوخوابه ، سوئیت دولوکس، رویال سوئیت ,  استدیو سوئیت و پریمر سوئیت است که به یخچال ، مایکروفر و تلویزیون، ماشین لباسشویی ،ماشین ظرفشویی، صندوق امانات ، سیستم سرمایش و گرمایش و تهویه مطبوع، کانال های ماهواره ای و اینترنت پرسرعت بی سیم تجهیز شده است. هتل بین المللی کوثر ناب مشهد اولین هتل پنج ستاره شهر مقدس مشهد می باشد که دارای این تجهیزات است . خدمات هتل کوثر ناب مشهد : بوفه صبحانه رایگان ، ترانسفر از فرودگاه تا هتل ،سرویس رفت به حرم امام رضا علیه السلام  می باشد.


 

هتل بین المللی قصر مشهد پنج ستاره

 هتل بین المللی قصر مشهد

هتل بین المللی قصر تور مشهد 94 به علت داشتن محیطی مطلوب ساخته شده است و از مرغوب ترین سازه های معماری استفاده شده است. در طبقه های مختف هتل بین المللی قصر مشهد، تنوع زیادی در سیستم اتاق ها وجود دارد و به همین علت برای مسافران تور مشهد 94 انتخاب مناسب  و آسان می باشد. اتاق های سینگل، دبل، کانکت، سوئیت، پرنسس روم، آپارتمان پرزیدنت و رویال در طول اقامت میهمانان تور مشهد 94، لحظاتی به یادماندنی را تجربه می کنند و منظره حرم شمس الشموس حضرت رضا علیه السلام از پنجره های هتل بین المللی قصر مشهد دیده می شود. ترانسفر رایگان فقط از فرودگاه به هتل با مینی بوس عمومی ویژه هتل انجام می شود . مسافران تور مشهد 94 برای درخواست ترانسفر زمان ساعت و شماره پرواز و رجوع به دفتر هتل در فرودگاه الزامی است . بخش های مختلف هتل : بانک، صرافی، واحدهای تجاری،  آژانس مسافرتی سالن همایش و سمینار، تشریفات، انفورماتیک، بیزینس سنتر، سالن آمفی تئاتر،  مجموعه ورزشی، استخر و سونا، سالن زیبایی و تعداد پنج رستوران و کافی شاپ با تنوع زیاد و معماری بی نظیر آماده ارائه خدمات رفاهی در عالی ترین سطوح کیفیت به مهمانان تور مشهد 94 است.

آدرس هتل بین المللی قصر مشهد : مشهد , خیابان امام رضا علیه السلام


 

هتل مجلل درویشی مشهد پنج ستاره

هتل مجلل درویشی مشهد

هتل مجلل درویشی تور مشهد 94 با پنج ستاره تاپ در شهر زیارتی و گردشگری مشهد توسط بخش خصوصی ساخته شده است و در هفته گردشگری رسما افتتاح گردید. هتل مجلل درویشی مشهد در خیابان امام رضا واقع شده است که دارای 20 طبقه و بلند ترین مجتمع اقامتی و هتلی با فضای آتریوم ( با فضای باز میانی مجتمع ) برای مسافران تور مشهد 94 می باشد. به دلیل اینکه این هتل مجلل نام گرفته است هتل دارای اتاقهای مختلف و پنج رستوران می باشد که رستورانها هر کدام دارای منوی مجزا ار هم برای میهمانان تور مشهد 94 دارند. یکی از رستورانها دارای منو غذای مراکشی می باشد که انواع غذاهای مراکشی برای میهمانان سرو می شود. رستوران دیگر به نام برکه می باشد که میهمانان به صورت چایخانه از این رستوران استفاده می کنند و در برنامه آینده هتل قصد دارد میهمانان تور مشهد 94 در همان رستوران ماهی گیری کرده و ماهی را به 7 مدل متنوع سرو بکنند.

هتل مجلل درویشی مشهد

آدرس هتل مجلل درویشی مشهد : مشهد , خیابان امام رضا علیه السلام بین امام رضا 24 و 26

مطالب مرتبط:



:: موضوعات مرتبط: تور مشهد , ,
:: برچسب‌ها: هتل های 5 ستاره مشهد,هتل های مشهد, بهترین هتل های مشهد , هتل های ارزان مشهد , هتل های مجلل مشهد ,
:: بازدید از این مطلب : 60
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 9 شهريور 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : maryam

پارک میرزا کوچک خان مشهد

 

در تور مشهد 94 از این بوستان دیدن کنید.پارک میرزا کوچک خان مشهد درحاشیه خیابان دانش شرقی و در مجاورت سراهای بازار رضا و ضلع جنوب غربی میدان ۱۷ شهریور قرار دارد. این پارک وسعت چندانی ندارد و به حرم رضوی نزدیک است و در منطقه زائر نشین می باشد.

در تور مشهد 94 از امکانات این پارک می توان به کتابخانه عمومی کودکان و نوجوانان ، شهربازی و استخر شنا، و میادین ورزشی ، و فضای سرسبز و درختان قدیمی و گونه های مختلف گیاهی و آب نما و خیابان کشی اشاره کرد . وجود امکانات بسیار و نزدیکی به حرم امام رضا باعث شده تا این بوستان مورد توجه مسافران تور مشهد و ساکنان محلی قرار بگیرد.

 

پارک میرزا کوچک خان مشهد

پارک میرزا کوچک خان مشهد

پارک میرزا کوچک خان مشهد

 



:: موضوعات مرتبط: تور مشهد , ,
:: برچسب‌ها: پارک میرزا کوچک خان مشهد,دیدنی های مشهد , جاذبه های گردشگری مشهد , جاذبه های توریستی مشهد, بهترین جاذبه های توریستی مشهد ,
:: بازدید از این مطلب : 68
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 9 شهريور 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : maryam

 مدرسه پریزاد مشهد

 

در تور مشهد 94 از این مدرسه دیدن کنید. مدرسه پریزاد مشهد در سال 823 هجری قمری در نزدیکی مسجد گوهرشاد ساخته شد و برای دوره تیموریان می باشد. این مدرسه در مجاورت حرم امام رضا (ع) قرار دارد و در سال 1318 به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

پریزاد مدرسه ای کوچک است که دارای  4 ایوان مشتمل بر غرفه ها و حجره هایی می باشد و دارای تزیینات آجرکاری سردر ایوان ها و کاشیکاری با نقوش اسلیمی بر سردر غرفه های همکف می باشد.

در تور مشهد پاییز 94 از بازدید این جاذبه لذت خواهید برد

 

 واقف این مدرسه، پریزاد ندیمه گوهرشاد ، همسر شاهرخ تیموری می باشد که طبق وقفنامه‌ای مفصل که نسخه اصل آن در اداره اوقاف خراسان موجود است به همسرش تفویض کرد. بازدید از این مدرسه به مسافران تور مشهد توصیه می شود.

 

مدرسه پریزاد مشهد

مدرسه پریزاد مشهد

 



:: موضوعات مرتبط: تور مشهد , ,
:: برچسب‌ها: مدرسه پریزاد مشهد,دیدنی های مشهد , جاذبه های گردشگری مشهد , جاذبه های توریستی مشهد, بهترین جاذبه های توریستی مشهد ,
:: بازدید از این مطلب : 89
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 9 شهريور 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : maryam

مدرسه تاریخی میرزا جعفر مشهد

 

تور مشهد مهر 94 می توانید از این جاذبه دیدن کنید مدرسه تاریخی میرزا جعفر مشهد از بناهای تاریخی دوره صفویه می باشد. این مدرسه را دو برادر ساختند این مدرسه در ضلع شمالی صحن انقلاب حرم امام رضا (ع) قرار دارد و سال ۱۲۸۵ قمری به دستور  والی خراسان بازسازی شد و با کاشی های معرق و سبک معماری ممتاز تزیین شد.از معماری قابل توجه این بنا می توان به  گچبری‌های در ورودی مدرسه اشاره کرد که متأسفانه با گذشت زمان نابود شد.

در تور مشهد 94 از این مدرسه دیدن کنید.

از جاهای دیدنی این مدرسه ایوان شمالی مدرسه است که دارای مقرنس، کاشیکاری معرق و کتیبه‌هایی کم‌نظیر می باشد. هم اکنون این مدرسه یکی از معتبرترین و مهمترین مراکز تدریس، تحصیل است و سالها به عنوان مرکز حوزه علمیه مشهد بوده است و امروزه نیز  به دانشگاه رضوی مشهد الحاق شده است. این مدرسه از جاههای دیدنی برای مسافران تور مشهد می باشد.



:: موضوعات مرتبط: تور مشهد , ,
:: برچسب‌ها: مدرسه تاریخی میرزا جعفر مشهد,دیدنی های مشهد , جاذبه های گردشگری مشهد , جاذبه های توریستی مشهد, بهترین جاذبه های توریستی مشهد ,
:: بازدید از این مطلب : 70
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 9 شهريور 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : maryam

هتل سی برگ مشهد

هتل سه ستاره سی برگ مشهد در بهترین نقطه مشهد واقع شده و دسترسی مسافران تور مشهد از این هتل به اماکن تفریحی،زیارتی و مترو به سهولت انجام می گیرد.این هتل 8طبقه، دارای 56 اتاق دوتخته وسه تخته،وآپارتمانهای یکخواب ودوخواب با معماری و طراحی کاملا مدرن می باشد. 

در تور مشهد تعطیلات مهر 94 از امکانات این هتل لذت خواهید برد.

 

این هتل دارای سه تالار 500 نفره می باشد که در آن جا پذیرایی جشن ها و مهمانی ها با بهترین و متنوع ترین غذاها و دسرها و در محیطی دلنشین و مدرن صورت می گیرد. تریا ی هتل در طبقه همکف واقع شده و صرافی هتل نیز با مجوز رسمی از بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران کلیه امور صرافی و تبدیل و خرید و فروش انواع ارز و مسکوکات طلا و نقره به نرخ روز را انجام می دهد . این هتل دارای رستوران های چینی و ایرانی نیز می باشد .

در تور مشهد پاییز 94 از اقامت در این هتل لذت خواهید برد.

 

امکانات هتل سی برگ مشهد

 رستوران، خدمات 24 ساعته در اتاق، کافی شاپ، ترانسفر فرودگاهی، آسانسور، خشکشویی، فروشگاه، صندوق امانات، کافی شاپ فضای باز، تلویزیون کابلی/ماهواره‌ای، سشوار، سرویس رایگان رفت و آمد، پارکینگ، اینترنت بیسیم رایگان در لابی، اینترنت بیسیم رایگان در اتاقها. در تور مشهد در این هتل اقامت کنید.

 

هتل سی برگ مشهد

ورودی هتل سی برگ مشهد

هتل سی برگ مشهد

لابی هتل سی برگ مشهد

هتل سی برگ مشهد

اتاق هتل سی برگ مشهد

هتل سی برگ مشهد

رستوران هتل سی برگ مشهد

 



:: موضوعات مرتبط: تور مشهد , ,
:: برچسب‌ها: هتل سی برگ مشهد,هتل های مشهد, بهترین هتل های مشهد , هتل های ارزان مشهد , هتل های مجلل مشهد ,
:: بازدید از این مطلب : 42
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 9 شهريور 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : maryam

بازار جنت مشهد

بازار جنت مشهد در میدان شهدا قرار دارد و به مراکز اقامتی و هتل های مشهد نزدیک می باشداز این رو مسافران تور مشهد مهر 94  می توانند به راحتی در این بازار به خرید بپردازند و از بافت قدیمی و جالب این بازار لذت ببرند. این بازار در گذشته در محله حکومتی و اعیانی چهار باغ قرار داشت و هم اکنون اکثر خانه های این خیابان تغییر کاربری داده اند و به مغازه تبدیل شده اند و امروزه این بازار به قطب پوشاک مشهد تبدیل شده است.

بازار جنت مشهد

 

 

 

مرکز خرید فیروزه مشهد

 

مرکز خرید فیروزه مشهد از مراکز خرید مشهد است که در چهار راه شهدا مشهد قرار دارد، این مرکز خرید دارای مغازه های مخلفی در طبقات گوناگون است که مسافران تور مشهد تعطیلات پاییز 94 می توانند به خرید انواع کیف و کفش و پوشاک بپردازند و لذت یک خرید مناسب از لحاظ جنس و قیمت را تجربه کنند .

 

 

 

مرکز خرید فیروزه مشهد

 



:: موضوعات مرتبط: تور مشهد , ,
:: برچسب‌ها: بازارهای مشهد,مراکز خرید مشهد, بهترین مراکز خرید مشهد , مراکز خرید ارزان مشهد ,
:: بازدید از این مطلب : 66
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 9 شهريور 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : maryam

گنبد سبز مشهد

 

در تور مشهد 94 از این جاذبه دیدن کنید. بنای تاریخی گنبد سبز مشهد در خیابان آخوند خراسانی و در وسط میدان گنبد سبز واقع شده است. این بنا داراى گنبدى فیروزه‌اى رنگ متمایل به سبز، چهار ایوان و هشت ضلع می‌باشد که علاوه بر ایوان و طاق نماها، کاشی‌کاری زیبای آن به بقعه جلوه خاص بخشیده است. این بنا مدفن شیخ محمد مومن عارف است که در دوره صفویه می زیسته و در سال 904 قمری وفات یافته .

در تور مشهد شهریور 94 از بازدید این جاذبه گردشگری لذت خواهید برد

شرح زندگانی این عارف در کتابی به نام گنبد سبز آورده شده که به سه زبان انگلیسی، فارسی و عربی منتشر شده است . این بقعه در دوران صفویه در میان قبرستانی به نام  "میر هوا" بوده که بعدها پیرامون آن محوطه سازی شد و با توسعه شهر مشهد این بقعه در میان میدان قرار گرفت . در سال 53 نمای این بنا کاشی کاری شد و در سال 56 توسط وزارت فرهنگ و هنر در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسید. دیدن از این بقعه زیبا به مسافران تور مشهد پیشنهاد می شود. 

 

گنبد سبز مشهد

گنبد سبز مشهد

گنبد سبز مشهد

گنبد سبز مشهد

گنبد سبز مشهد

گنبد سبز مشهد

گنبد سبز مشهد

گنبد سبز مشهد

 



:: موضوعات مرتبط: تور مشهد , ,
:: برچسب‌ها: گنبد سبز مشهد,دیدنی های مشهد , جاذبه های گردشگری مشهد , جاذبه های توریستی مشهد, بهترین جاذبه های توریستی مشهد ,
:: بازدید از این مطلب : 58
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 21 مرداد 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : maryam

مقبره میرزا ابراهیم رضوی مشهد

 

در تور مشهد 94 از این بوستان دیدن کنید. اين آرامگاه متعلق به ميرزا ابراهيم اوّل، دومين و بزرگترين واقف سادات رضوي است كه از سادات رضوی در زمان صفویه بوده و در سال 1042 ق وفات نموده است . مقبره ميرزا ابراهيم  در ملك شخصي خود وي در مجاورت مجموعه فرهنگي‌– تفريحي كوهسنگي در دامنه كوه و انتهاي خيابان بهشتي واقع شده که با منظر ايواني كاشي‌كاري شده جلب‌نظر مي‌نمايد.

 

در تور مشهد تعطیلات شهریور 94 از این روستای زیبا بازدید کنید

در صحن مقبره تعدادي از علماي قرن اخير خراسان مدفون هستند. اين فضاي تاريخي ـ فرهنگي بر جاذبه هاي كوهسنگي مشهد افزوده است.  بازديد از مقبره ميرزا ابراهيم براي همه مسافران تور مشهد آزاد است.

 

 

مقبره میرزا ابراهیم رضوی

 

 

مقبره میرزا ابراهیم رضوی

 



:: موضوعات مرتبط: تور مشهد , ,
:: برچسب‌ها: مقبره میرزا ابراهیم رضوی مشهد,دیدنی های مشهد , جاذبه های گردشگری مشهد , جاذبه های توریستی مشهد, بهترین جاذبه های توریستی مشهد ,
:: بازدید از این مطلب : 71
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 21 مرداد 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : maryam

مدرسه پریزاد مشهد

 

 

در تور مشهد 94 از این مدرسه دیدن کنید.مدرسه پریزاد مشهد در سال 823 هجری قمری در نزدیکی مسجد گوهرشاد ساخته شد و برای دوره تیموریان می باشد. این مدرسه در مجاورت حرم امام رضا (ع) قرار دارد و در سال 1318 به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

پریزاد مدرسه ای کوچک است که دارای  4 ایوان مشتمل بر غرفه ها و حجره هایی می باشد و دارای تزیینات آجرکاری سردر ایوان ها و کاشیکاری با نقوش اسلیمی بر سردر غرفه های همکف می باشد.

در تور مشهد شهریور 94 از بازدید این جاذبه گردشگری لذت خواهید برد

 

 واقف این مدرسه، پریزاد ندیمه گوهرشاد ، همسر شاهرخ تیموری می باشد که طبق وقفنامه‌ای مفصل که نسخه اصل آن در اداره اوقاف خراسان موجود است به همسرش تفویض کرد. بازدید از این مدرسه به مسافران تور مشهد توصیه می شود.

 

مدرسه پریزاد مشهد



:: موضوعات مرتبط: تور مشهد , ,
:: برچسب‌ها: مدرسه پریزاد مشهد,دیدنی های مشهد , جاذبه های گردشگری مشهد , جاذبه های توریستی مشهد, بهترین جاذبه های توریستی مشهد ,
:: بازدید از این مطلب : 62
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 21 مرداد 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : maryam

کاخ ملک آباد مشهد

در تور مشهد تعطیلات تابستان 94 بازدید از این کاخ را از دست ندهید.ملک آباد باغی مشهور در آستان قدس رضوی است که از سوی حکومت پهلوی کاخی در ضلع جنوبی باغ با زیر بنای 1387 متر مربع احداث شد طرح دکوراسیون و مبلمان داخلی‌ای این کاخ از شرکت فرانسوی، ظروف موجود در کاخ از آلمان و تابلوهای نقاشی از ایتالیا خریداری و به این مکان انتقال یافت. در تور مشهد 94 از این کاخ دیدن کنید. پس از انقلاب اسلامی این مکان در سال 1359 به کاخ موزه تبدیل و بعد از چند سال تعطیل شده و به اقامتگاه موسمی رهبر ایران مبدل شد. امروزه این باغ دارای درختان متنوع میوه ، فضای گلخانه ای گل و گیاه ، قنات و تعدادی حلقه چاه است و سالیانه صدها تن محصولات باغی و گلخانه ای میدهد. در تور مشهد دیدن از این کاخ زیبا فراموش نشدنی خواهد بود.در تور مشهد 94 از بازدید این کاخ لذت خواهید برد

 کاخ ملک آباد مشهد



:: موضوعات مرتبط: تور مشهد , ,
:: برچسب‌ها: کاخ ملک آباد مشهد,دیدنی های مشهد , جاذبه های گردشگری مشهد , جاذبه های توریستی مشهد, بهترین جاذبه های توریستی مشهد ,
:: بازدید از این مطلب : 53
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 21 مرداد 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : maryam

 هتل سی برگ مشهد

هتل سه ستاره سی برگ مشهد در بهترین نقطه مشهد واقع شده و دسترسی مسافران تور مشهد از این هتل به اماکن تفریحی،زیارتی و مترو به سهولت انجام می گیرد.این هتل 8طبقه، دارای 56 اتاق دوتخته وسه تخته،وآپارتمانهای یکخواب ودوخواب با معماری و طراحی کاملا مدرن می باشد.

در تور مشهد تعطیلات شهریور 94 در این هتل اقامت کنید

 

این هتل دارای سه تالار 500 نفره می باشد که در آن جا پذیرایی جشن ها و مهمانی ها با بهترین و متنوع ترین غذاها و دسرها و در محیطی دلنشین و مدرن صورت می گیرد. تریا ی هتل در طبقه همکف واقع شده و صرافی هتل نیز با مجوز رسمی از بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران کلیه امور صرافی و تبدیل و خرید و فروش انواع ارز و مسکوکات طلا و نقره به نرخ روز را انجام می دهد . این هتل دارای رستوران های چینی و ایرانی نیز می باشد .

در تور مشهد شهریور 94 از امکانات این هتل لذت خواهید برد

 

امکانات هتل سی برگ مشهد

 رستوران، خدمات 24 ساعته در اتاق، کافی شاپ، ترانسفر فرودگاهی، آسانسور، خشکشویی، فروشگاه، صندوق امانات، کافی شاپ فضای باز، تلویزیون کابلی/ماهواره‌ای، سشوار، سرویس رایگان رفت و آمد، پارکینگ، اینترنت بیسیم رایگان در لابی، اینترنت بیسیم رایگان در اتاقها.

در تور مشهد 94 در این هتل اقامت خوشی خواهید داشت

 

 

هتل سی برگ مشهد

ورودی هتل سی برگ مشهد

هتل سی برگ مشهد

لابی هتل سی برگ مشهد

هتل سی برگ مشهد

اتاق هتل سی برگ مشهد

هتل سی برگ مشهد

 



:: موضوعات مرتبط: تور مشهد , ,
:: برچسب‌ها: هتل سی برگ مشهد,هتل های مشهد, بهترین هتل های مشهد , هتل های ارزان مشهد , هتل های مجلل مشهد ,
:: بازدید از این مطلب : 63
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 21 مرداد 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : maryam

هتل پارمیدا مشهد

هتل 3 ستاره پارمیدا مشهد در خیابان امام رضا و در سال 1388 افتتاح گردید. موقعیت مکانی هتل پارمیدا مشهد به گونه ای است که مسافرین تور مشهد برای رسیدن به حرم مطهر امام رضا (ع) باید فاصله ای 18 دقیقه ای را طی کنند، همچنین فاصله این هتل تا فرودگاه بین المللی مشهد 15 دقیقه و تا ایستگاه راه آهن نیز 20 دقیقه می باشد. هتل سه ستاره پارمیدا مشهد به امکانات لوکسی مجهز شده است، همچنین در لابی هتل بزرگترین آکواریوم هتلی ساخته شده است که فضایی دلنشین و آرامش بخش را برای مسافرین تور مشهد مرداد 94 به ارمغان خواهد آورد. برخی از امکانات این هتل لوکس که برای آسایش و رفاه مسافرین تور مشهد فراهم شده اند کافی شاپ با انواع نوشیدنی ها و دسرهای متنوع، صندوق امانات، آسانسور، خشکشویی، کافی نت و پارکینگ اختصاصی می باشند. هتل پارمیدا مشهد برای فراهم کردن اوقات خوش و به یاد ماندنی برای مسافرین تور مشهد تابستان 94 امکانات تفریحی و ورزشی مناسبی مانند استخر سرپوشیده، سونا و جکوزی را در فضای هتل خود پیاده سازی کرده است. اینترنت وایرلس نیز در فضای لابی هتل در اختیار آن دسته از مسافرین تور مشهد 94 که به آن نیاز دارند قرار خواهد گرفت که در صورت استفاده از آن باید هزینه اش پرداخت شود.

آدرس هتل پارمیدا مشهد: استان خراسان رضوی، مشهد، خیابان امام رضا، امام رضا 24 ، هتل پارمیدا مشهد

هتل پارمیدا مشهد

هتل پارمیدا مشهد

هتل پارمیدا مشهد

هتل پارمیدا مشهد

هتل پارمیدا مشهد

 



:: موضوعات مرتبط: تور مشهد , ,
:: برچسب‌ها: هتل پارمیدا مشهد,هتل های مشهد, بهترین هتل های مشهد , هتل های ارزان مشهد , هتل های مجلل مشهد ,
:: بازدید از این مطلب : 73
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 30 تير 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : maryam

مجموعه سرزمین عجایب مشهد از مجموعه های گردشگری تور مشهد 94 در فضایی به مساحت 2500 مترمربع در خرداد ماه سال 1386 در شهر مقدس مشهد افتتاح گردید. این مجموعه در منطقه نمونه گردشگری سپاد واقع در خیابان خیام شمالی مجتمع تجاری الماس شرق می باشد که در دو طبقه دایر است. در این مجموعه تعداد 10 دستگاه اصلی و بیش از یکصد بازی رایانه ای و جایزه ای گنجانده شده است که با تنوع رنگ و دکوراسیون بسیار جذاب توسط شرکت های خارجی راه اندازی شده است.این مجموعه تفریحی از ساعت 9 صبح تا 24 پذیرای مسافرین تور مشهد تابستان 94 می باشد.

 

 



:: موضوعات مرتبط: تور مشهد , ,
:: برچسب‌ها: سرزمین عجایب در مشهد , دیدنی های مشهد , جاذبه های گردشگری مشهد , جاذبه های توریستی مشهد , بهترین جاذبه های توریستی مشهد ,
:: بازدید از این مطلب : 112
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 30 تير 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : maryam

هتل ایران مشهد

هتل ایران مشهد در خیابان شهید اندرزگو واقع شده و جزء هتل های 4 ستاره مشهد می باشد. هتل ایران در سال 1388 به طور کامل بازسازی شد و به شکل امروزی درآمد. این هتل مجموعا از 132 اتاق و 32 آپارتمان دو خوابه تشکیل شده است. هتل به اینترنت رایگان مجهز می باشد. در فاصله 20 دقیقه ای از این هتل فرودگاه مشهد واقع شده است. حرم مطهر رضوی تنها 5 دقیقه با این هتل فاصله دارد.

 

 

تصویر هتل ایران مشهد

تصویر هتل ایران مشهد

تصویر هتل ایران مشهد

امکانات هتل شامل:

رستوران، پذیرش 24 ساعته، کافی نت، فروشگاه، نمازخانه، صندوق امانات، نمازخانه، اعلام حریق، لابی، کافی شاپ، لاندری، روم سرویس، تاکسی سرویس، آسانسور و... می باشد.

 

تصویر لابی هتل ایران مشهد

تصویر هتل ایران مشهد

تصویر رستوران هتل ایران مشهد

تصویر هتل ایران مشهد

تصویر اتاق هتل ایران مشهد

تصویر هتل ایران مشهد

تصویر اتاق هتل ایران مشهد

 

مطالب مرتبط:



:: موضوعات مرتبط: تور مشهد , ,
:: برچسب‌ها: هتل ایران مشهد,هتل های مشهد, بهترین هتل های مشهد , هتل های ارزان مشهد , هتل های مجلل مشهد ,
:: بازدید از این مطلب : 101
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 26 خرداد 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : maryam

هتل پارسا مشهد

هتل پارسا مشهد در تقاطع شهید صیاد شیرازی واقع شده و جزء هتل های 3 ستاره مشهد می باشد. هتل پارسا حدود 10 دقیقه با حرم مطهر رضوی فاصله دارد. این هتل مجموعا 228 اتاق دارد. رستوران این هتل در کنار دریاچه قرار گرفته است. ایستگاه راه آهن در فاصله 15 دقیقه ای از این هتل واقع شده است. همچنین در فاصله 20 دقیقه ای از آن فرودگاه مشهد قرار گرفته است.

 

تصویر هتل پارسا مشهد

امکانات هتل پشامل:

رستوران، پذیرش 24 ساعته، سونا، صرافی، تاکسی سرویس، جکوزی، روم سرویس، صندوق امانات، مرکز خرید، سرویس حرم، آسانسور، اینترنت، پارکینگ، خشکشویی، لباسشویی، باشگاه ورزشی، ماهواره، مجهز به سیستم تهویه و... می باشد.

 

تصویر اتاق هتل پارسا مشهد

تصویر هتل پارسا مشهد

تصویر اتاق هتل پارسا مشهد

 

مطالب مرتبط:



:: موضوعات مرتبط: تور مشهد , ,
:: برچسب‌ها: هتل پارسا مشهد,هتل های مشهد, بهترین هتل های مشهد , هتل های ارزان مشهد , هتل های مجلل مشهد ,
:: بازدید از این مطلب : 51
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 26 خرداد 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : maryam

هتل هلیا مشهد در خيابان امام رضا واقع شده و جزء هتل های 4 ستاره مشهد می باشد. این هتل مجموعا 85 اتاق و سوییت دارد. در فاصله 20 دقیقه ای از این هتل فرودگاه مشهد قرار گرفته است. همچنین حرم مطهر رضوی 5 دقیقه با این هتل فاصله دارد.

 

تصویر هتل هلیا مشهد

امکانات هتل شامل:

رستوران، پذیرش 24 ساعته، صندوق امانات، لابی، فروشگاه، خدمات بیدار باش، آسانسور، تاکسی سرویس، لاندری، کافی شاپ، پارکینگ رایگان، اینترنت در لابی و... می باشد.

 

تصویر لابی هتل هلیا مشهد

 

تصویر هتل هلیا مشهد

تصویر اتاق هتل هلیا مشهد

تصویر هتل هلیا مشهد

تصویر لابی هتل هلیا مشهد

تصویر هتل هلیا مشهد

تصویر اتاق هتل هلیا مشهد

تصویر هتل هلیا مشهد

تصویر اتاق هتل هلیا مشهد

 

مطالب مرتبط:



:: موضوعات مرتبط: تور مشهد , ,
:: برچسب‌ها: هتل هلیا مشهد,هتل های مشهد, بهترین هتل های مشهد , هتل های ارزان مشهد , هتل های مجلل مشهد ,
:: بازدید از این مطلب : 76
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 26 خرداد 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : maryam

هتل مدینه الرضا مشهد

هتل مدینه الرضا در قسمت ورودی حرم مطهر رضوی واقع شده و جزء هتل های  5 ستاره مشهد می باشد. این هتل تنها در فاصله 150 متری حرم مطهر رضوی قرار گرفته است. هتل مدینه الرضا مجموعا 400 اتاق و سوئیت دارد. هتل در فاصله 10 دقیقه ای از مرکز شهر واقع شده است. فرودگاه بین المللی هاشمی نژاد مشهد نیز 25 دقیقه با این هتل فاصله دارد.

 

تصویر هتل مدینه الرضا مشهد

تصویر هتل مدینه الرضا مشهد

تصویر هتل مدینه الرضا مشهد

تصویر هتل مدینه الرضا مشهد

تصویر هتل مدینه الرضا مشهد

 

امکانات هتل شامل:

رستوران، پذیرش 24 ساعته، کافی شاپ، رستوران گردان، انبار بار و چمدان، خدمات نگه داری از اطفال، چهار طبقه پارکینگ استخرسرپوشیده و روباز، سونا، جکوزی، اتاق تنیس، میز بیلیارد، باشگاه ورزشی، خدمات خانه داری، خدمات تعمیر لباس، کپی و فکس، خدمات شستشوی لباس، صرافی، ترانسفر فرودگاهی، صندوق امانات، مجهز به سیستم تهویه، اینترنت وایرلس رایگان، سالن همایش و آمفی تئاتر، آسانسور، کافی نت، نماز خانه، لاندری، کلید الکترونیکی، باند هلی کوپتر، آرایشگاه، دستگاه خودپرداز، کتابخانه، مرکز خرید و... می باشد.

 

تصویر رستوران هتل مدینه الرضا مشهد

تصویر هتل مدینه الرضا مشهد

تصویر هتل مدینه الرضا مشهد

تصویر هتل مدینه الرضا مشهد

تصویر اتاق هتل مدینه الرضا مشهد

 

مطالب مرتبط:



:: موضوعات مرتبط: تور مشهد , ,
:: برچسب‌ها: هتل مدینه الرضا مشهد,هتل های مشهد, بهترین هتل های مشهد , هتل های ارزان مشهد , هتل های مجلل مشهد ,
:: بازدید از این مطلب : 64
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 26 خرداد 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : maryam

پارک وکیل آباد مشهد

در تور مشهد 94 از این بوستان دیدن کنید.پارک وکیل آباد از جمله تفرج‌گاه‌ها و مراکز ییلاقی قدیمی حاشیه شهر مشهد است که پیش از این به «میر طراز» معروف بوده و در انتهای بلوار وکیل آباد قرار دارد . از مهمترین ویژگی‌های این مکان وجود درختان سر به فلک کشیده چنار و کاج و پستی بلندی‌های طبیعی می‌باشد. آب موردنیاز این گردشگاه از طریق قناتی که سرچشمه آن بند گلستان بوده تامین می‌گردد و رودخانه بسیار زیبایی نیز در سطح آن جاری است.

در تور مشهد 94 از بازدید این بوستان لذت خواهید برد.امروزه با ایجاد معابر و محوطه‌سازی داخل مجموعه، پیاده‌روی و نظاره چشم‌اندازها و طبیعت آن به آسانی صورت می‌گیرد. علاوه بر جاذبه‌های طبیعی، نزدیک به این مکان شهربازی بسیار وسیعی به نام «کوهستان پارک شادی» و محوطه باغ ‌وحش احداث شده است. باغ وکیل‌آباد سرمایه طبیعی و گردشگاهی خاطره‌انگیز همچون گذشته برای تمامی مسافران تور مشهد  است .

پارک وکیل آباد مشهد

 پارک وکیل آباد مشهد

 

پارک وکیل آباد مشهد

رودخانه پارک وکیل آباد مشهد

 

پارک وکیل آباد مشهد

 

 



:: موضوعات مرتبط: تور مشهد , ,
:: برچسب‌ها: پارک وکیل آباد مشهد,دیدنی های مشهد , جاذبه های گردشگری مشهد , جاذبه های توریستی مشهد , بهترین جاذبه های توریستی مشهد ,
:: بازدید از این مطلب : 56
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 6 خرداد 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : maryam

خانه ملک مشهد

 

در تور مشهد 94 از این خانه زیبا دیدن کنید.خانه ملک مشهد مربوط به اواخر دوره قاجار است که در ضلع شرقی خیابان امام، روبروی اداره دارائی واقع شده و به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است. این بنا یکی از نمونه خانه های زیبای برجا مانده از دوران انتقال معماری در اواخر عصر قاجاریه محسوب می شود که در گذشته بسیار وسیع تر بوده اما اکنون تنها بخش بیرونی آن برجای مانده که شامل دو طبقه است. طبقه بالایی دارای سقف مشبک و منبت کاری شده چوبی و شومینه گچبری زیبایی است.

در تور مشهد 94 از بازدید این خانه لذت خواهید برد.خانه ملک امروزه مرکز هنر های سنتی میراث فرهنگی و گردشگری خراسان رضوی می باشد. حمام خانه ملک تنها نمونه حمام تاریخی خصوصی دوره خود در شهر مشهد معرفی شده که در سال 1385 به عنوان خانه توریست انتخاب شد. خانه ملک یکی از جاذبه‌های گردشگری در تور مشهد می باشد که توجه گردشگران زیادی را به خود جلب می کند. 

 

خانه ملک مشهد

خانه ملک مشهد

 

خانه ملک مشهد

خانه ملک مشهد

خانه ملک مشهد

 

 



:: موضوعات مرتبط: تور مشهد , ,
:: برچسب‌ها: خانه ملک مشهد,دیدنی های مشهد , جاذبه های گردشگری مشهد , جاذبه های توریستی مشهد , بهترین جاذبه های توریستی مشهد ,
:: بازدید از این مطلب : 57
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 6 خرداد 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : maryam

مجتمع کوهسر مشهد

این مجتمع باشکوه یکی از بهترین و مجلل ترین مجتمع های تفریحی و فرهنگی مشهد می باشد . در این مجتمع امکاناتی همچون : تالار پذیرایی ، رستوران ، کافی شاپ و فست فود ، سالن های کنفرانس ، سالن بیلیارد ، سالن بولینگ ، زمین تنیس می باشد .

 

مجتمع کوهسر مشهد

این مجتمع دارای دو رستوران غدا خوری می باشد . رستوران نیلوفر آبی که دارای دکوراسیون عالی و مجا می باشد و یکی از بهترین مکان ها برای صرف غذا و ملاقات های گردشگران تور مشهد 94است . دیگری رستوران ایتالیایی بونو می باشد . این رستوران دارای چشم انداز بی نظیری است و سرویسی کاملا ایتالیایی را به مراجعه کنندگان خود ارائه می دهد .

مجتمع کوهسر مشهد

 مجتمع کوهسر مشهد

مجتمع کوهسر مشهد

 

 



:: موضوعات مرتبط: تور مشهد , ,
:: برچسب‌ها: مجتمع کوهسر مشهد,دیدنی های مشهد , جاذبه های گردشگری مشهد , جاذبه های توریستی مشهد , بهترین جاذبه های توریستی مشهد ,
:: بازدید از این مطلب : 64
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 15 ارديبهشت 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : maryam

تالار و رستوران اطلسیه مشهد

این مجموعه یکی از بهترین تالار و رستوران های مشهد است که با غذاهای لذیذ و خوشمزه خود آماده پذیرایی از مسافران عزیز تور مشهد 94می باشد . در این رستوران انواع غذاها با بهترین کیفیت طبخ می شود . این مجموعه مجلل در بلوار خیام شمالی واقع شده است . گردشگران تور مشهد 94می توانند برای صرف غذا و استراحت به این مکان مراجعه کنند . این مجموعه از موقعیت جغرافیایی خوبی برخوردار است و در نزدیکی مراکز خرید مهمی همچون الماس شرق ، مرکز خرید وصال ، بازار سمپاد و غیره قرار گرفته است .

تالار و رستوران اطلسیه مشهد

رستوران این مجموعه به عنوان رستوران باز فعالیت می کند . در این مجموعه همچنین کافی شاپی نیز در فضای باز ارائه شده است که فضای بسیار زیبا و دلنشینی را برای استراحت گردشگران تور مشهد 94ایجاد کرده است . از دیگر امکانات این مجموعه برگزاری همایش ها و سمینار های مختلف در مکانی مناسب و با تجهیزات صوتی و تصویری می باشد . این مجموعه با فضایی بسیار مجلل ، معماری خاص ، سقف تمام شیشه ای و سالن های بزرگ آن را به یکی از بهترین مجموعه ها در کشور تبدیل کرده است .

 تالار و رستوران اطلسیه مشهد

تالار و رستوران اطلسیه مشهد

 



:: موضوعات مرتبط: تور مشهد , ,
:: برچسب‌ها: تالار و رستوران اطلسیه مشهد, رستورانهای مشهد , بهترین رستورانهای مشهد , رستورانهای خوب مشهد ,
:: بازدید از این مطلب : 76
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 15 ارديبهشت 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : maryam

باغ وحش وکیل آباد مشهد

باغ وحش وکیل آباد مشهد تنها باغ وحش وکیل آباد می باشد و در کنار پارک وکیل آباد مشهد قرار گرفته است . این باغ وحش در سال 1339 و در زمینی به مساحت 4 هکتار ساخته شده است . در این باغ وحش حیواناتی نظیر ببر بنگال ، ببر اندونزی ، اوریکس سفید ، قوچ و میش آئوراد ، تمساح ، لاما ، پلنگ آفریقا ، سیاه گوش و ... گونه های در حال انقراض و گونه های کمیاب مانند تایگون ها نیز وجود دارد . در این باغ وحش تکثیر گونه های کمیاب و در حال انقراض نیز به عنوان یکی دیگر از فعالیت های مهم این مجموعه صورت می گیرد . همه ساله بسیاری از گردشگران تور مشهد 94 از این باغ وحش زیبا دیدن می کنند.

باغ وحش وکیل آباد مشهد

 باغ وحش وکیل آباد مشهد

 



:: موضوعات مرتبط: تور مشهد , ,
:: برچسب‌ها: باغ وحش وکیل آباد مشهد,دیدنی های مشهد , جاذبه های گردشگری مشهد , جاذبه های توریستی مشهد , بهترین جاذبه های توریستی مشهد ,
:: بازدید از این مطلب : 72
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 15 ارديبهشت 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : maryam

حمام مهدی قلی بیک (حمام رضوی) مشهد

این حمام تاریخی مربوط به دوره صفوی می باشد و یکی از بزرگترین حمام های ایران است که در بازار بزرگ مشهد واقع شده است . این بنا با تلاش مهدی قلی بیک جانی قربانی امیر آخورباشی شاه عباس صفوی در اوایل قرن یازدهم ساخته شده است که به حمام شاه معروف بوده و شامل قسمت هایی مانند : پلکان ورودی ، سر بينه ، بينه ، گرمخانه و ... می باشد .

حمام مهدی قلی بیک (حمام رضوی) مشهد

 

حمام مهدی قلی بیک (حمام رضوی) مشهد

بزرگترين و زيباترين بخش اين حمام بينه آن است که در طرح و نقشه ای مربع شکل با هشت ستون سنگي و پوشش مدور ، با نگارگری سیزده لایه ای تزیین شده است .

حمام مهدی قلی بیک (حمام رضوی) مشهد

دیدن این حمام زیبا برای گردشگران تور مشهد 94 خالی از لطف نیست .

 



:: موضوعات مرتبط: تور مشهد , ,
:: برچسب‌ها: حمام مهدی قلی بیک (حمام رضوی) مشهد,دیدنی های مشهد , جاذبه های گردشگری مشهد , جاذبه های توریستی مشهد , بهترین جاذبه های توریستی مشهد ,
:: بازدید از این مطلب : 66
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 15 ارديبهشت 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : maryam

هتل درویشی مشهد

هتل 5 ستاره مجلل درویشی مشهد در سال 1386 برای اقامت مسافران داخلی و خارجی تور مشهد احداث شده است. یکی از ویژگی های این هتل وجود بیش از 800 متر مربع فضای سبز به صورت سرپوشیده و باز در قالب روف گاردن می باشد. این هتل 25 طبقه در مجموع از 223 اتاق در 32 تیپ مختلف مانند اتاق های فصل، پنت هاوس، اتاق ملل و اتاق های VIP  تشکیل شده است. فاصله این هتل با حرم 1400 متر می باشد.

 

امکانات هتل درویشی مشهد:

رستوران، پذیرش شبانه روزی، فروشگاه، پارکینگ، تراس، آسانسور، نمازخانه، اتاق عقد، آتلیه عکاسی، آرایشگاه، کافی شاپ، چایخانه، سالن آمفی تئاتر، فضای سبز، سالن بدنسازی، استخر، اسپا، سونا خشک، سونا بخار، جکوزی، استخر کودکان، ماساژ، زمین بازی، روف گاردن، قنادی، کافی نت، اینترنت و...

 

 

هتل درویشی مشهد

هتل درویشی مشهد


 

هتل درویشی مشهد

لابی هتل درویشی مشهد


 

هتل درویشی مشهد

لابی هتل درویشی مشهد


 

هتل درویشی مشهد

اتاق هتل درویشی مشهد


 

هتل درویشی مشهد

اتاق هتل درویشی مشهد


 

هتل پارس مشهد

هتل 5 ستاره پارس مشهد در زمان زمینی به مساحت  5 هكتار در غرب شهر و در حاشيه بلوار وكيل آباد احداث و در سال 1382 برای اقامت مسافران تور مشهد  افتتاح شده است. این هتل در مجموع از 228 اتاق تشکیل شده است. فاصله بسیار نزدیک با نمایشگاه بین المللی مشهد و ییلاقات تفریحی طرقبه و شاندیز از ویژگی های این هتل می باشد.

 

امکانات هتل پارس مشهد:

رستوران، پذیرش شبانه روزی، فروشگاه، پارکینگ، آسانسور، نمازخانه، اتاق عقد، بانک، آتلیه عکاسی، آرایشگاه، صندوق امانات، لابی، چایخانه تابستانی، صبحانه در اتاق، سالن همایش، آمفی تئاتر، امکانات جلسه و ضیافت، سالن بدنسازی، استخر، اسپا، سونا، جکوزی، استخر کودکان، دارت، زمین تنیس، باشگاه ماهیگیری، اسکواش، بیلیارد، ماساژ، اینترنت و...

 

 

هتل پارس مشهد

هتل پارس مشهد


 

هتل پارس مشهد

هتل پارس مشهد


 

هتل پارس مشهد

استخر هتل پارس مشهد


 

هتل پارس مشهد

اتاق هتل پارس مشهد


هتل قصر طلایی مشهد

هتل 5 ستاره بین المللی قصر طلایی مشهد در خیابان امام رضا واقع شده است. این هتل در سال 1389 در زمینی به مساحت 70000 متر مربع برای اقامت مسافران تور مشهد احداث شده است. این هتل با حرم علی بن موسی الرضا (ع) 5 دقیقه فاصله دارد. این هتل 20 طبقه 610 واحد اقامتی در تیپ های انواع آپارتمان های رویال، سوئیت، کانکت، امپریال سوئیت، پرنسس سوئیت، پرزیدنت سوئیت، دبل، سینگل دارد.

 

امکانات هتل قصر طلایی مشهد:

رستوران، لابی، کافی شاپ، اینترنت وایرلس، سالن ورزشی، استخر، بیلیارد، آسانسور، جکوزی، ترانسفر رایگان فرودگاه، چایخانه در بام، صبحانه، کافی نت، گیم نت، صندوق امانات، سرویس حرم، سونا، پارکینگ اختصاصی، نمازخانه، پارک کودکان، تاکسی سرویس، گشت، چایخانه سنتی، سالن کنفرانس، خدمات خانه داری، فروشگاه و...

 

 

هتل قصر طلایی مشهد

هتل قصر طلایی مشهد


 

هتل قصر طلایی مشهد

لابی هتل قصر طلایی مشهد


 

هتل قصر طلایی مشهد

رستوران هتل قصر طلایی مشهد


 

هتل قصر طلایی مشهد

لابی هتل قصر طلایی مشهد


 

هتل قصر طلایی مشهد

اتاق هتل قصر طلایی مشهد



:: موضوعات مرتبط: تور مشهد , ,
:: برچسب‌ها: هتل های 5 ستاره مشهد,هتل های مشهد, بهترین هتل های مشهد , هتل های ارزان مشهد , هتل های مجلل مشهد ,
:: بازدید از این مطلب : 58
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 16 فروردين 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : maryam

آرامگاه فردوسی مشهد

آرامگاه فردوسی در ۲۰ کیلومتری شمال شرقی شهر مشهد و در نزدیکی شهر طایران و همچنین بقعه تاریخی هارونیه واقع شده است و یکی از دیدنیهای مورد علاقه مسافران تور مشهد میباشد .  این آرامگاه بر اساس طرحی از حسن لرزاده و توسط هوشنگ سیحون بنا شده است. در ساخت این بنا سعی شده از طرح های هخامنشی و شبیه به بنای تخت جمشید و مقبره کوروش استفاده شود. این ساختمان از سه بخش تشکیل شده است. قسمت اول بخش میانی بنا می باشد که سنگ قبری از جنس مرمر است که ارتفاع آن نیم متر و در ابعاد 1 در 1.5 متر می باشد. قسمت دوم آن از تالار مربعی شکل و از جنس مرمر تشکیل شده که داخل آن با کاشی زینت داده شده است. این بخش دارای 4 ستون با سرستون بزرگ چهار گوشه این تالار را احاطه کرده و در ضلع جنوبی این بنا تصویر مردی بالدار وجود دارد. در نهایت نیز بخش سوم که قسمت پلکانی و مرمری این بنا است که تالار روی آن قرار گرفته است. روی این تالار اشعار فردوسی با هنرمندی حسین حجار باشی زنجانی به زیبایی سنگتراشی شده است. بنای آرامگاه فردوسی در سال ۱۳۱۱ آغاز شد و مدت ۱۸ ماه به طول انجامید و در سال 1313 برای جشن هزاره فردوسی آماده گردید. در ساخت اولین بنای این آرامگاه به دلیل اینکه محاسبات دقیق انجام نگرفته بود این ساختمان با جذب رطوبت نشست کرد و تعمیرات نیز فایده ای نداشت به همین دلیل در سال 1343 تصمیم بر این شد که ساختمان تخریب و مجددا ساخته شود که در این بازسازی بنا به شکل امروزی درآمد.

 

 

آرامگاه فردوسی مشهد

آرامگاه فردوسی مشهد


 

آرامگاه فردوسی مشهد

آرامگاه فردوسی مشهد


 

آرامگاه فردوسی مشهد

آرامگاه فردوسی مشهد


 

پارک کوهسنگی مشهد

پارک کوهسنگی مشهد با مساحت وسعت 100 هکتار در انتهای خیابان شریعتی مشهد واقع شده است که مسافران تور مشهد و همچنین ساکنان شهر برای تفریح و تفرج به آن مراجعه مینمایند . این پارک دومین پارک بزرگ مشهد بعد از پارک جنگلی ملت می باشد. آب قنات گناباد به استخر وسيع كوهسنگی میریزد و به زیبایی و سرسبزی این منطقه می افزاید. شاه عباس در 16 سالگی و در سال ۱۰۴۷ در دامنه این کوه در قسمتی که به ایوان کوهسنگی معروف می باشد به وسیله مرشد قلی استاجلو تاج پادشاهی را روی سر گذاشته است. این پارک در سال 1320 برای رفاه حال ساکنان مشهد و مسافران تور مشهد  افتتاح شده است. این پارک به شکل مثلثی ساخته شده و از زمان های قدیم مورد علاقه و بازدید زائران مشهد مقدس بوده است.

 

 

پارک کوهسنگی مشهد

پارک کوهسنگی مشهد


 

پارک کوهسنگی مشهد

پارک کوهسنگی مشهد


 

پارک کوهسنگی مشهد

پارک کوهسنگی مشهد


 

پارک کوهسنگی مشهد

پارک کوهسنگی مشهد


 

پارک کوهسنگی مشهد

پارک کوهسنگی مشهد


آرامگاه خواجه ربیع مشهد

آرامگاه خواجه ربیع مشهد از بناهای مربوط به دوران صفویه می باشد که در انتهای خیابان خواجه ربیع قرار دارد و در سال 1310به عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است و همواره مورد بازدید مسافران تور مشهد قرار میگیرد . این آرامگاه مربوط به شخصی به نام ربیع بن خثیم از طایفه بنی اسد از اهالی شهر کوفه و یکی از تابعین و همچنین یکی از سرداران و یاران حضرت علی بود. این آرامگاه در روستایی به نام حسین‌آباد خواجه ربیع در مشهد واقع شده و اداره آن توسط آستان قدس رضوی انجام می شود ولی در گذشته متولی خاص داشته است. این مقبره در باغی زیبا و با وسعت بسیار زیادی واقع شده است. این بنا دارای چهار ایوان و گنبدی به ارتفاع هجده متر می باشد. نمای بیرونی گنبد پوشیده از کاشی های فیروزه ای و داخل آن با نقاشی های طلایی رنگ تزیین شده است. در این بقعه 2 کتیبه به خطاطی علیرضا عباسی وجود دارد. یکی از قبرستان های شهر مشهد در این مکان واقع شده است. در بعضی از کتب سال وفات خواجه ربیع را 63 (ه-ق) ذکر کرده اند.

 

 

آرامگاه خواجه ربیع مشهد

آرامگاه خواجه ربیع مشهد


 

آرامگاه خواجه ربیع مشهد

آرامگاه خواجه ربیع مشهد


 

آرامگاه خواجه ربیع مشهد

آرامگاه خواجه ربیع مشهد


 

آرامگاه خواجه ربیع مشهد

آرامگاه خواجه ربیع مشهد


 

آرامگاه خواجه ربیع مشهد

آرامگاه خواجه ربیع مشهد



:: موضوعات مرتبط: تور مشهد , ,
:: برچسب‌ها: دیدنیهای مشهد,دیدنی های مشهد , جاذبه های گردشگری مشهد , جاذبه های توریستی مشهد , بهترین جاذبه های توریستی مشهد ,
:: بازدید از این مطلب : 47
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 16 فروردين 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : maryam
 

هتل پارسا مشهد سه ستاره

هتل پارسا مشهد

هتل پارسا مشهد هتلی تمییز و مناسب برای اقامت خانوادگی می باشد که در تقاطع شهید صیاد شیرازی ساخته شده است. هتل پارسا مشهد دارای 228 اتاق می باشد. هتل تا حرم مطهر امام رضا علیه السلام فقط 10 دقیقه فاصله دارد و همچنین هتل با فرودگاه 20 دقیقه و با ایستگاه راه آهن 15 دقیقه فاصله دارد. هتل پارسا مشهد دارای امکاناتی مانند : رستوران با غذاهای متنوع و لذیذ , سرویس شبانه روزی , اینترنت , پارکینگ ویژه هتل , مجهز به سیستم تهویه , خشکشویی و لباسشویی برای مسافران تور مشهد که در مدت زمان اقامتشان نیز آراسته و مرتب باشند , صرافی , سالن بدنسازی , تلویزیون مجهز به شبکه های ماهواره ای , مرکز خرید , سرویس رفت و برگشت ویژه حرم مطهر و دیگر امکاناتی که ویژه مسافران و میهمانان عزیز تور مشهد تدارک دیده شده است.

مطالب مرتبط :

 

 

 



:: موضوعات مرتبط: تور مشهد , ,
:: برچسب‌ها: هتل پارسا مشهد,هتل های مشهد, بهترین هتل های مشهد , هتل های ارزان مشهد , هتل های مجلل مشهد ,
:: بازدید از این مطلب : 64
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 24 اسفند 1393 | نظرات ()
نوشته شده توسط : maryam
 

پارک وحدت مشهد

پارک وحدت مشهد از بزرگترین پارک های مشهد می باشد که در نزدیکی حرم مطهر امام زضا (ع) واقع شده که اکثر مسافران تور مشهد جذب این پارک زیبا می شوند. پارک وحدت مشهد دارای امکانات ورزشی و تفریحی مانند : دریاچه مصنوعی , آب نما و آبشار زیبا , سینمای رو باز تئاتر , و دیگر امکانات از قبیل تنیس روی میز , شطرنج , زمین اسکیت و غیره می باشد که مسافران تور مشهد از علاقه مندان این ورزشها می باشند. پارک وحدت مشهد دارای کتابخانه و دیگر فعالیت های هنری و فرهنگی می باشد. پارک وحدت مشهد در شرق شهر مقدس مشهد و در بلوار وحدت مشهد قرار گرفته است.

مطالب مرتبط :

تور مشهد 94

 

 



:: موضوعات مرتبط: تور مشهد , ,
:: برچسب‌ها: پارک وحدت مشهد,دیدنی های مشهد , جاذبه های گردشگری مشهد , جاذبه های توریستی مشهد, بهترین جاذبه های توریستی مشهد ,
:: بازدید از این مطلب : 85
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 24 اسفند 1393 | نظرات ()
نوشته شده توسط : maryam
 

موزه آستان قدس رضوی مشهد

در سال 1324 اولين موزه در آستان قدس رضوي در ساختماني به مساحت 1024 متر مربع در صحن امام خميني (ره) شاخته شد. موزه در طول چهل سال تنها موزه آستان قدس رضوی مشهد مقدس بود ولی بعدها تحولی در موزه به وجود آمد و مسیری رو به توسعه داشت و در طول سالهای انقلاب اسلامی تغییرو تحولاتی زیادی داشت. مسافران تورمشهد از بازدیدکنندگان این موزه دیدنی می باشند.

موزه‌ آستان قدس رضوي از دوازده گنجينه تشکیل شده است شامل :

1 - گنجینه قرآن و نفایس : اين گنجينه به صحف و قرآن‌هاي نفيس از جمله قرآن‌ منسوب به امام علي (ع)، امام حسن (ع)، امـام حسين (ع) و امـام سجاد (ع) و امـام رضا (ع) دارای اهمیت مي‌باشد. قرآن‌ها به خط خطاطان معروف جهان اسلام، با تذهيب و طرح‌هاي خاص و زيبا و روي پوست آهو نگاشته شده اســت.

موزه آستان قدس رضوی مشهد

2 - گنجينه تخصصي فرش : اين گنجینه 37 تخته قالي و قاليچه دارد كه از نفيس‌ترين فرش‌هاي آستان قدس رضوي برگزیده شده است. بافت و طرح‌ و نقش و رنگ‌هاي موزون قالي‌هاي اين گنجينه بسيار چشم نواز است. در میان این قالی ها قالي هفت شهر عشق که نماي هفت شهر مقدس مكه، مدينه، نجف، كربلای معلی، كاظمين، سامرا و مشهد مقدس بافته شده است و قالي زیبای گلابتون كه تارهايي از ابريشم با رشته های بسیار نازك طلا يا نقره تابیده شده را مي توان معرفی کرد.

موزه آستان قدس رضوی مشهد

3 - گنجينه هداياي مقام معظم رهبري : در طبقه همكف موزه قرآن محل نمايش هدیه های مقام معظم رهبري اختصاص يافته است که شامل : تابلو خط و تذهيب، نقاشي و فرش های نفیس، تراش روي شيشه، معرق روی چوب، معرق صدف، سوزن دوزي، قلمزني روي مس، انواع ظروف چيني، كريستال، نقره ...، ماكت‌ها، مدال‌ها و غیره مي‌باشد كه شخصيت‌هاي ملي و خارجي به مقام معظم رهبري اهداء شده است.

موزه آستان قدس رضوی مشهد

4 - گنجینه سکه و مدال : این سکه ها از دوره‌هاي سلوكي، اشكاني، ساساني، خلفاي اموي، ساماني، آل بويه، خلفاي عباسي، غزنوي، سلجوقي و صفويه باقی مانده است.

5 - گنجینه ظروف

6 - گنجینه تمبر و اسکناس

7 - گنجینه سلاح های گرم و سرد

8 - گنجینه ابزار نجوم و ساعت

9 - گنجینه صدف و حلزون های دریایی

10 - گنجینه هنر نقاشی

11 - موزه ملک

12 - آثار مربوط به حرم مطهر

 

مطالب مرتبط :

 

 



:: موضوعات مرتبط: تور مشهد , ,
:: برچسب‌ها: موزه آستان قدس رضوی مشهد,دیدنی های مشهد , جاذبه های گردشگری مشهد , جاذبه های توریستی مشهد, بهترین جاذبه های توریستی مشهد ,
:: بازدید از این مطلب : 59
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 24 اسفند 1393 | نظرات ()
نوشته شده توسط : maryam
 

نقاره‌خانه‌‌ حرم مطهر مشهد

نقاره‌خانه‌‌ حرم مطهر مشهد از اماکن تاریخی و قدیمی حرم مطهر امام رضا می باشد که در حال حاضر بر روی ایوان شرقی صحن انقلاب قرار گرفته است. نقاره زنی در حرم مطهر رضوی از زمان غزنویان مرسوم شده استو بعد ها نیز ادامه پیدا کرده است. طبق رسوم گذشته در طول یک سال به جز ماه های محرم و صفر , دو بار در طول شبانه روز یکی قبل از طلوع آفتاب و دیگری در زمان غروب آفتاب و روز ولادتها به جز ایام شهادت , نقاره با نوای خاصی نواخته می شود همچنین در زمان آشکار شدن کرامات از جانب حضرت هم نقاره به معنی شادمانی نواخته می شود. مسافران تورمشهد از علاقه مندان نقاره خانه حرم مطهر رضوی می باشند.

نقاره‌خانه‌‌ حرم مطهر مشهد

نقاره‌خانه‌‌ حرم مطهر مشهد

مطالب مرتبط :

تور مشهد 94

 



:: موضوعات مرتبط: تور مشهد , ,
:: برچسب‌ها: نقاره‌خانه‌‌ حرم مطهر مشهد,دیدنی های مشهد , جاذبه های گردشگری مشهد , جاذبه های توریستی مشهد, بهترین جاذبه های توریستی مشهد ,
:: بازدید از این مطلب : 56
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 24 اسفند 1393 | نظرات ()
نوشته شده توسط : maryam

روستای گلستان مشهد

روستای گلستان مشهد در 5 km شهر مقدس مشهد واقع شده است ، این روستا با منظره های کوهستانی و باغهای میوه با دره‌های سرسبز گردشگران و مسافران تور مشهد بسیاری را جذب کرده است. مقبره امامزده یاسر ناصر هم در این روستای زیبا قرار گرفته است و اهمیت گردشگری این روستا را چند برابر کرده است.

مطالب مرتبط :

تور مشهد 94

 

 



:: موضوعات مرتبط: تور مشهد , ,
:: برچسب‌ها: روستای گلستان مشهد,دیدنی های مشهد , جاذبه های گردشگری مشهد , جاذبه های توریستی مشهد, بهترین جاذبه های توریستی مشهد ,
:: بازدید از این مطلب : 83
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 24 اسفند 1393 | نظرات ()
نوشته شده توسط : maryam
 

 

برج تجاری آلتون مشهد

این برج جزو یکی از بلندترین و عظیم ترین ساختمان های کشور می باشد که در خیابان دانشگاه مشهد واقع شده است . در این مجتمع می توان بسیاری از مایحتاج خود از قبیل : پوشاک ، کیف و کفش ، لوازم خانگی ، چرم و ... را تهیه نمود .پارکینگ طبقاتی این برج جزو بلندترین پارکینگ های طبقاتی کشور به حساب می آید و همچنین نمای داخلی و خارجی آن نیز یکی از لوکس ترین مراکز خرید کشور است .

 

برج تجاری آلتون مشهد

 

برج تجاری آلتون مشهد

این برج مجلل و با شکوه نظر بسیاری از زائران هتل های مشهد را به خود جلب کرده به طوری که معمولا بسیاری از گردشگران از آن دیدن می کنند .

 مطالب مرتبط :

برج تجاری آلتون مشهد

بازار حکیم مشهد

مجتمع تجاری زیست خاور

 



:: موضوعات مرتبط: تور مشهد , ,
:: برچسب‌ها: برج تجاری آلتون مشهد,مراکز خرید مشهد , بهترین مراکز خرید مشهد , بهترین مراکز خرید مشهد , مراکز خرید ارزان مشهد ,
:: بازدید از این مطلب : 85
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 29 بهمن 1393 | نظرات ()